Akduman Büyüktarakçı, Güler

Loading...
Profile Picture
Name Variants
A., Güler
Guler, Akduman Buyuktarakci
GÜLER AKDUMAN BÜYÜKTARAKÇI
G. Akduman Büyüktarakçı
Güler Akduman Büyüktarakçı
AKDUMAN BÜYÜKTARAKÇI, Güler
Akduman Buyuktarakci, Guler
Akduman Büyüktarakçı, Güler
Akduman Büyüktarakçı, GÜLER
Akduman Büyüktarakçı,G.
AKDUMAN BÜYÜKTARAKÇI, GÜLER
A.,Guler
Akduman Buyuktarakci,Guler
Güler AKDUMAN BÜYÜKTARAKÇI
Akduman Buyuktarakci,G.
Akduman Büyüktarakçı, G.
A., Guler
Akduman, Güler
Job Title
Araş. Gör.
Email Address
guler.akduman@khas.edu.tr
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

2

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

1

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Conference Object
    Citation Count: 14
    Children in 2077: Designing children's technologies in the age of transhumanism
    (Association for Computing Machinery, 2020) Buruk, Oğuz Turan; Özcan, Oğuzhan; Baykal, Gökçe Elif; Göksun, Tilbe; Acar, Selçuk; Akduman, Güler; Baytaş, Mehmet Aydın; Beşevli, Ceyhan; Best, Joe; Coşkun, Aykut; Genç, Hüseyin Uğur; Kocaballı, Ahmet Baki; Laato, Samuli; Mota, Cássia; Raftopoulos, Marigo; Ramchurn, Richard; Sádaba, Juan; Thibault, Mattia; Wolff, Annika; Yıldız, Mert; Papangelis, Konstantinos
    What for and how will we design children's technologies in the transhumanism age, and what stance will we take as designers? This paper aims to answer this question with 13 fictional abstracts from sixteen authors of different countries, institutions and disciplines. Transhumanist thinking envisions enhancing human body and mind by blending human biology with technological augmentations. Fundamentally, it seeks to improve the human species, yet the impacts of such movement are unknown and the implications on children's lives and technologies were not explored deeply. In an age, where technologies such as under-skin chips or brain-machine interfaces can clearly be defined as transhumanist, our aim is to reveal probable pitfalls and benefits of those technologies on children's lives by using the power of design fiction. Thus, main contribution of this paper is to create diverse presentation of provocative research ideas that will foster the discussion on the transhumanist technologies impacting the lives of children in the future.
  • Master Thesis
    Outdoor Play in Early Childhood and Parental Involvement in the Play Space and Equipment Design in the Metropolitan Context of Istanbul
    (Kadir Has Üniversitesi, 2020) Akduman, Güler
    Harvard Üniversitesi'nde Gelişen Çocuk Merkezi (2014) tarafından yayınlanan yeni bir rapor, beynin% 85'inin yaşamın ilk 1000 günü içinde geliştiğini göstermektedir. Oyun, çocukların kendilerini ifade etme ve başkalarıyla etkileşim kurma şekli olduğundan, erken çocukluk gelişimi için hayati bir rol oynar. Dış ortam, iç mekanların izin vermediği fakat çocuğun duygusal, sosyal ve fiziksel gelişimi için gerekli olan birçok fiziksel aktiviteye ve oyun türüne olanak sağlar. Ancak, oyuna erişim eksikliği İstanbul gibi büyük şehirlerde genel bir sorundur. Bu bağlamda, mevcut oyun alanı ekipmanlarının analizi yoluyla erken çocukluk döneminde dış mekan oyun ortamı için yeni bir tasarım yaklaşımı içeren bir kılavuz önerisi oluşturulması amaçlanmaktadır. Metot olarak yarı yapılandırılmış görüşmeler ve oyun alanlarında gerçekleştirilen gözlemleri kullanan bu çalışma, İstanbul'un mevcut kentsel ortamlarında, ebeveynleri ve çocukları dış mekan oyunlarına teşvik etme ve dahil etme yollarını keşfetmeyi amaçlar.