Akçalı, Elif

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Akçali E.
E. Akçalı
Akçalı, E.
Akcali, Elif
Akcali,E.
A.,Elif
Elif AKÇALI
AKÇALI, ELIF
Akçalı,E.
AKÇALI, Elif
Akçalı, Elif
Elif Akçalı
Elif, Akcali
Akcali,Elif
Akçalı, ELIF
ELIF AKÇALI
A., Elif
Kuyucu, Elif Akçalı
Akçalı Kuyucu, Elif
Akçalı Kuyucu, Elif
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
elif.akcali@khas.edu.tr
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

17

Articles

6

Citation Count

0

Supervised Theses

11

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 17
  • Master Thesis
    Süha Arin Filmografisinden Camın Teri Belgeselinin Analizi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Bozar, Çisel; Akçalı, Elif; Akçalı Kuyucu, Elif
    Köklerini deneme yazım türünden alıp, belgesel sinemadan ve avangard akımdan beslenerek gelişen deneme-film, kendisini kısıtlamayan montaj ve çekim olanakları ile farklı anlatım yapılarını bir arada incelemek ve tartışmak için oldukça elverişli bir düzlem yaratıyor. Bu tezde geçmişte objektiviteye ve gerçekçiliğe sıkı sıkıya bağlı olan serimsel belgesel tarzını günümüzün objektiflik ve gerçekçilik algılarıyla karşılaştıracak ve iki akımı yan yana getirecek bir kısa metraj deneysel-film projesi tasarlanmış ve hayata geçirilmiştir. İki tarzı tek bir çerçevede bir araya getirmek için ise insan-zaman-mekan üçlüsünden yararlanılmış, seçilen orijinal filmdeki mekan, karakterler ve zaman algısını yıkabilecek efektler kullanılmıştır. İnsan-zamanmekan üçlüsünün yeni temsilleri üretilerek eski film ve yeni film arasında bağlantılar kurulmaya çalışılmıştır. Yapılan projede serimsel belgesele örnek olarak Süha Arın’ın Camın Teri(1985) belgeseli seçilmiştir. Türk belgesel sinemasının en önemli yönetmenlerinden biri olarak sayılan Arın’ın karşılaştırma yapılacak yönetmen olarak seçilmesinin iki büyük neden vardır. İlki, Arın’ın bütün filmlerinde gördüğümüz, birbirini besleyen insan-mekan ilişkisidir. İkincisi ise Türk belgesel sinemasından kendine has bir yer edindiği şiirsel üslubudur. Camın Teri belgeseli ise tüm karakterlerini içine alarak kapsayan Paşabahçe Şişe Cam fabrikası içinde geçtiği için Arın’ın sinematografisinde öne çıkmaktadır. Bu tezde Paşabahçe Şişe Cam Fabrikası bir hafıza-mekanı olarak kabul edilerek toplumsal belleği içinde taşıyan ve onu koruyan bir sembol olarak kabul edilmiştir. vi Projede zaman-mekan-insan üçlüsünü bir araya getirmek, yeni temsillerini üretmek ve bu temsilleri karşılaştırmak için yöntem olarak görsel-işitsel teknikler kullanılmıştır. İmaj, ses ve dialog metalarıyla oynanarak yeni bir anlatım biçimi kurulması hedeflenmiştir. Tezin yazılı kısmında ise öncelikle Süha Arın sinematografisinin ve Camın Teri belgeselinin analizleri yapılmıştır. Ardından yöntem olarak seçilen görsel-işitsel teknikler açıklanmış ve bu tekniklerin yapılan projenin üzerinde nasıl uygulandığı detaylı bir şekilde verilmiştir. Sonuç kısmında ise kullanılan tekniklerin insan-mekan-zaman üçlüsünün yeni temsillerinin üretilmesinde ne derecede etkili olduğu sorgulanmıştır. Bir hafıza mekanı olarak kabul edilen fabrikanın belleği koruma ve ileri taşıma görevine deneme-filmin ne kadar hizmet ettiği tartışılmış, üretilen yeni temsillerle oluşan deneme filmin kendi içinde taşıdığı belgesel konvansiyonları sayesinde aynı görevi yapıp yapamayacağı sorgulanmıştır.
  • Master Thesis
    Uzun Metraj Film Senaryosu: Hatırla
    (Kadir Has Üniversitesi, 2019) Karataş, Deniz Utku; Akçalı, Elif; Akçalı Kuyucu, Elif
    Hatırla isimli uzun metraj film senaryosu, hastalığı sebebiyle her şeyi unutmaya başlayan bir yazarın son kitabını bitirmek için gösterdiği çabayı, kendi geçmişine dönük hatırlama sürecini ele almaktadır. Anlatımda, mizansenin temel öğelerini oluşturan dekor, aydınlatma, kostüm, oyunculuk, makyaj gibi anlatı araçlarının ön plana çıktığı XX. yüzyıl Alman Dışavurumcu sinemasının nitelikleri baz alınmıştır. Dolayısıyla çalışmada önce Dışavurumcu sinemanın karakteristik özelliklerini yansıtan Dr. Caligari'nin Karavanı, Nosferatu ve Metropolis filmleri incelenmiş; mizanseni ve sembolik ifadeyi temel alan anlatı yapıları analiz edilmiştir. Edinilen bilgiler ışığında ise Dışavurumcu nitelikte özgün bir uzun metraj film senaryosu yaratılmıştır. Sonuç olarak Alman Dışavurumcu sineması üzerine yaptığım araştırma ve akabinde tamamladığım Hatırla isimli özgün senaryo çalışması, akımın niteliklerinin etkili olduğu zaman dilimin çok daha ötesinde bir işlevsellik taşıdığını ve dönem sineması altında yatan felsefenin hala daha kullanılabilir olduğunu göstermiştir.
  • Article
    Kadınlık ve Erkekliğin Değişmeyen Halleri: Televizyon Dizilerinde Toplumsal Cinsiyet
    (2020) Akçalı, Elif; İnceoğlu, İrem
    Bu makalede dizilerdeki kadın ve erkek temsillerinin kısıtlılığını kapsamlı bir örneklem içinde ortayaçıkaran en güncel araştırmalardan biri olan TÜSİAD desteğiyle gerçekleştirilmiş TelevizyonDizilerinde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Araştırması’ndan (2018) yola çıkılarak araştırmanın ortayakoyduğu içerik analizine dayalı sonuçların metin analizi ile derinleştirilmesi amaçlanmıştır. Kadın veerkek karakterlerin fiziksel ve duygusal özellikleri, üstlendikleri roller, ve yer aldıkları sahneleraçısından kalıplaşmış toplumsal cinsiyet algılarını pekiştiren şekilde temsil edildiklerini ortayaçıkaran veriler televizyon ekranlarında indirgemeci ve özcü bir yaklaşım olduğunun kanıtıdır.Araştırma, ekranlardaki temsillerin çerçevesini belirlemek açısından iyi bir başlangıç olsa da, butemsillerin feminist bir okumasını yapmak için verilerin metin analizi ile desteklenmesi gerekmektedir.Zira nicel veriler sahne içlerindeki görüntüye dair biçimsel özellikleri ya da mizansenin detaylarınıkapsamamaktadır. Bu makalede bu araştırma içindeki dizilerden seçilmiş örnek sahnelerin analizleriaracılığıyla ekranlardaki “erkeklik” ve “kadınlık” anlayışının daha derinlikli bir okumasınınyapılması hedeflenmektedir. Nicel veriler nitel yorumlar ile desteklenerek televizyon dizilerindekikadınlığa ve erkekliğe yüklenen olumlu ve olumsuz anlamlar feminist bir bakış açısındantartışılacaktır.
  • Master Thesis
    Representation of Women in Two Different Adaptations of "the Little Mermaid" Fairy Tale
    (Kadir Has Üniversitesi, 2022) Şen, Ecem; Akçalı, Elif; Akcali, Elif
    The representation of women in fairy tales has been one of the focus areas of feminist studies for decades. The discourses of the tales, especially about the representation of women, can confirm the patriarchal system. Fairy tales are also noteworthy because they are often adapted to movies. The extent to which these adaptations adhere to the fairy tale or what they prefer to change obviously may vary; the film’s director, its context, and its genre can, for instance, determine how the film was shot, what type of production it belongs to and what kind of content it will have. The aim of this thesis is to compare two versions of Hans Christian Andersen's tale “The Little Mermaid” adapted for cinema, The Little Mermaid (John Musker and Ron Clements, 1989) and The Lure (Agniezska Smoczyńska, 2015), in terms of female representation. While making this comparison, the films; focusing on the fact that they belong to two different periods and that they were produced by production forms such as mainstream and independent cinema, the main objective is to investigate how the representation of women and the codes underlined by the tale are conveyed to the audience through their narratives. During this research, feminist film theory will be used and films will be examined mainly through formal analysis while reflecting on their contextual differences
  • Article
    Essayistic Tendencies in Contemporary Kurdish Filmmaking in Turkey
    (Univ Illinois Press, 2019) Akçalı Kuyucu, Elif; Akçalı, Elif
    [Abstract Not Available]
  • Master Thesis
    2000'li Yıllarda Türkiye'de Çekilen Korku Filmleri ve İstikamet Uzun Metraj Film Senaryosu
    (Kadir Has Üniversitesi, 2017) Muftuoglu, Deniz; Akçalı, Elif; Akçalı Kuyucu, Elif
    2000'li yıllarda Türkiye'de korku filmlerindeki artış pek çok araştırmacının ilgisini çekmiş, konu hakkında makaleler ve tezler yazılmıştır. Araştırmacıların bazıları korku filmlerindeki İslam dini öğelerini incelerken, bazıları feminist eleştiri açısından kadının sunumu üzerinde durmuştur. Ne dinin ne de kadının bir korku öğesi olarak filmlerde kullanılması yenidir. 2000'lerden sonra yeni bir yaratım sürecine giren yerli sinema, esasen önceki yıllarda yaptığı gibi korku filmlerinde Batı sinemasını örnek almış, dini ve cinselliği Batıdaki örnekler gibi kullanmış, fakat bu defa yerel motiflerle birbirine benzeyen filmler üreten yeni bir korku sineması furyası yaratmıştır. Bu uygulamalı tez için 2000'li yıllarda Türkiye'de çekilen korku filmleri incelenmiş, hem yapılan örneklere çok benzeyen hem de ideolojik olarak bu filmlerden ayrılan İstikamet uzun metraj filminin senaryosu yazılmıştır. Önceki örneklerin Türkiye Sineması'nda yeni bir akım başlattığı ama bunun gereğini layıkıyla yerine getiremediği düşünülmektedir. Feminist bakış açısıyla yazılan bu senaryo, hem bu türe yeni bir hikaye eklemenin hem de onlardan farklı olmanın peşindedir.
  • Master Thesis
    Turco-Westerns: Aesthetic and Thematic Politics of a Transnational and Translocal Genre
    (Kadir Has Üniversitesi, 2023) Çınar, İlyas Deniz; Çınar, İlyas Deniz; Akçalı, Elif; Kuyucu, Elif Akçalı
    What can one interpret about life in the Turkish frontier, ethnic identity, and Turkey-U.S. relationships from Westerns made in Turkey? How did the cinematography and iconography of the Western genre translate into Turkey? How does a national cinema industry adapt an iconic film genre, and what transnational flows enabled the syncretization of the Western genre into the Turkish silver screen? Examining the history of cinema in Turkey with a focus on films produced between 1959 and 1975, when there was a noticeable Western genre film production in Turkey, I explore the Turkish Western subgenre in this period and catalog them under a new parameter: Turco-Westerns. With my coining of Turco-Westerns, I imply that these Westerns are not Turkish but rather Turkey-ish: carrying all the ethics, politics, and aesthetics that come from being related to Turkey as a land carrying various types of subjectivities. My thesis explores these questions, alongside the Turco-Western canon, by exploring the aesthetic and thematic politics of Düşman Yolları Kesti (Enemy Has Cut Off All the Roads; dir. Osman F. Seden, 1959), Çifte Tabancalı Damat (Dual-wielding Groom; dir. Nuri Ergün, 1967), and Aç Kurtlar (The Hungry Wolves; dir. Yılmaz Güney, 1969) as case studies. Through this study, I negotiate the political and aesthetic motives of the Turco-Westerns that translocalized the Western genre to Turkey. By approaching Turco-Westerns through the critical perspective of translocalization, I am highlighting and negotiating how Turkish filmmakers integrated the elements of the Wild West into Asia Minor (also known as Anatolia) which formed the setting of their movies or rendered the filmic conventions of the Western and myths of the Wild West with characters and cultural references about Turkey.
  • Master Thesis
    The Rise of the Anti-Hero :pushing Network Boundaries in the Contemporary U.s. Television
    (Kadir Has Üniversitesi, 2016) Tokgöz, Yiğit; Akçalı, Elif; Akçalı Kuyucu, Elif
    The proliferation of networks using narrowcasting for their original drama serials in the United States proved that protagonist types different from conventional heroes can appeal to their target audiences. While this success of anti-hero narratives in television serials starting from late 1990s raises the question of “quality television” developing audience measurement models of networks make alternative narratives based on anti-heroes become widespread on the U.S. television industry. This thesis examines the development of the anti-hero on the U.S. television by focusing on the protagonists of pay-cable serials The Sopranos (1999-2007) and Dexter (2006-2013) basic cable serials The Shield (2002-2008) and Mad Men (2007-2015) and video-on-demand serials House of Cards (2013- ) and Hand of God (2014- ). in brief this thesis argues that the use of anti-hero narratives in television is directly related to the narrowcasting strategy of networks and their target audience groups shaping a template for growing networks and newly formed distribution services to enhance the brand of their corporations. in return the anti-hero narratives push the boundaries of conventional hero in television with the protagonists becoming morally less tolerable and more complex introducing diversity to television serials and paving the way even for mainstream broadcast networks to develop serials based on such protagonists.
  • Article
    Accented Essays: Documentary as Artistic Practice in Contemporary Audiovisual Works From Turkey
    (Routledge, 2019) Akçalı,E.; Akçalı, Elif
    This article looks at the use of documentary filmmaking in contemporary artistic practices in Turkey, specifically focusing on three works that adopt a first-person, subjective viewpoint: Didem Pekün’s Of Dice and Men (2016), Şener Özmen’s How to Tell of Peace to a Living Dove? (2015), and Aykan Safoğlu’s Off-White Tulips (2013). Made by artists in transition, these films tackle themes of belonging and identity through stylistic choices proper to essayistic filmmaking, which allow these works to be regarded as accented essays. The personal questions raised through the aesthetics they employ become relevant to collective issues of culture, history, and memory, offering an alternative understanding of the social context, which was largely affected by the political events during the period in which they were made. © 2019, © 2019 Critical Arts.
  • Master Thesis
    Kara Komedide Dijital Çağ Temasi ve Sicak Su: Mavi Kisa Filmi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Cantürk, Onur Işık; Akçalı, Elif; Akçalı Kuyucu, Elif
    Yasadigimiz teknoloji cagi ve buna bagli olarak evrilen hayat kosullari gecmis yasamlardan daha farkli mizah ve drama cesitlerinin ortaya cikmasina neden olmustur. Teknoloji caginin getirmis oldugu hiz ve tuketme hirsi kisinin kendisinde de tukenmislik ve depresyon kavramlarini daha da on plana cikarmistir. Bu uygulamali tez calismasinda cekmis oldugum Sicak Su: Mavi isimli kisa metraj filmimin yasadigimiz sanal cagin getirdikleri ile birlikte kara komedi alt turu uzerinden degerlendirilmesi yapilacaktir. Yapmis oldugum proje kapsaminda filmin senarist ve yonetmeni olarak kara komediyi benim nasil algiladigim ve uygulamaya nasil gecirdigim tartisilacaktir. Sicak Su: Mavi filmi dijital cagin komedi ve drama algisina yeni bir boyut kazandirmayi ve kara komedi turune cagdas bir hikaye eklemeyi amac edinmistir.