Baybars, Banu
Loading...
Name Variants
B. Baybars
Banu Baybars
B., Banu
BANU BAYBARS
Baybars, BANU
Banu, Baybars
BAYBARS, Banu
Banu BAYBARS
B.,Banu
Baybars,B.
Baybars,Banu
Baybars, Banu
Baybars, B.
BAYBARS, BANU
Hawks, Banu Baybars
Hawks, Banu Baybars
Baybars Hawks, Banu
Baybars Hawks, Banu
Baybars Hawks,B.
Baybars Hawks,B.
Baybars-Hawks, B.
Baybars-Hawks,B.
Baybars Hawks, Banu
Banu Baybars
B., Banu
BANU BAYBARS
Baybars, BANU
Banu, Baybars
BAYBARS, Banu
Banu BAYBARS
B.,Banu
Baybars,B.
Baybars,Banu
Baybars, Banu
Baybars, B.
BAYBARS, BANU
Hawks, Banu Baybars
Hawks, Banu Baybars
Baybars Hawks, Banu
Baybars Hawks, Banu
Baybars Hawks,B.
Baybars Hawks,B.
Baybars-Hawks, B.
Baybars-Hawks,B.
Baybars Hawks, Banu
Job Title
Prof. Dr.
Email Address
banubhawks@khas.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
14
Articles
4
Citation Count
7
Supervised Theses
5
14 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 14
Master Thesis Tık Tuzağı Taktiklerinin Haber Sitelerinde Okur Angajmanına Etkisi(2023) Uzunoğlu, Duygu; Hawks, Banu BaybarsGünümüzde medya organizasyonlarının okurlarını web sitelerindeki içerikleri okumaya ya da bu içeriklere tıklamaya itmek için kullandıkları ilginç başlıklar ya da ilginç görseller seçmesi gibi pratikler tık tuzağı pratikleri olarak tanımlanmaktadır. (Chakraborty vd. 2016) Bazı haber odalarında tık tuzağı pratiklerine gerekçe olarak da gösterilen paylaşılabilirlik ve tıklanabilirlik kriterleri, bazı haber odalarında gelenekselleşmiş ve küresel anlamda kabul görmüş haber değeri kriterlerinin yerini almış olsa da haber okurunun tıklama davranışını artırsa bile; içeriğe angajmanı ve haber merkezinin finansal kaynaklarını güçlendirdiğine ilişkin kesin bir bilgi yoktur, aksine bu tarz içeriğin okur angajmanını ve okur güvenini azalttığı öne sürülmektedir. (Bazaco vd., 2019; Hurst, 2016; Munger, 2020) Bu tez çalışmasının amacı, haber endüstrisindeki hakim içerik sunum ve dağıtım pratiklerinden biri olan tık tuzağı pratiklerinin okur angajmanı ve haber odaları için ekonomik kaynak yaratılması bağlamındaki etkisini, tık ve paylaşım odaklı haberciliğin kullanım biçim ve yoğunluklarını belirlemek ve haber odasındaki profesyoneller arasında bu pratiklere yönelik algı ve farkındalığı ölçmektir. Haber değerine ilişkin gelenekselleşmiş yaklaşımlarla son yıllarda ortaya çıkan tıklanabilirlik ve paylaşılabilirlik kavramlarını tık tuzağı pratikleri etrafında eleştirel bir şekilde ele alan bu araştırmanın tezi, dijital haber platformlarının okurların ilgilerini çekmek ve onların angajmanlarını artırmak ve bazı durumlarda çalışanlarının performanslarını ölçmek için kullandığı ve hatta editoryal süreçlerini uğruna dönüştürdüğü tıklanabilirlik ve paylaşılabilirlik metriklerinin esasen yerleşik bir politikaya veya rasyonel bir sürece bağlı olmadığı, platformların ve trafik ölçen ve reklam dağıtan platformların algoritmalarının yetersiz şeffaflığının yarattığı belirsizliğin sonucu oluşan yanlış bilincin bu pratiklerin yaygınlaşmasına ve nihayetinde esasen hem okura hem de haber sitelerinin dijital itibarına, görünürlüğüne ve arama motoru optimizasyonu bağlamındaki performanslarına olumsuz etki ettiğidir. Tez kapsamındaki araştırma üç aşamada yürütülmüştür. İlk aşamada, 45 gazeteciyle yapılan yarı yapılandırılmış anket kullanılarak veri toplanmıştır. Ankette gazetecilerin profesyonel profillerine ve demografilerine ilişkin bilgilerin yanı sıra dijital haber platformlarının tıklanabilirlik ve paylaşılabilirlik odaklılığı, web sitesi trafiği algıları ve haber merkezine yansımalarıyla ilgili sorular yer almaktadır. Anket sonucunda gazetecilerin haber odalarında tıklanabilirlik ve paylaşılabilirlik faktörlerine önem verdikleri ve bu faktörleri göz önünde bulundurarak seçimler yaptıkları sonucuna varılmıştır. Gazetecilerin çoğunun haber değeri konusunda teorik bilgiye sahip olmamalarının, tıklanabilirlik ve paylaşılabilirlik gibi yeni haber değeri yaklaşımlarının önemini artırdığı görülmüştür. Ayrıca, bu aşamada dikkate alınması gereken bir diğer önemli bulgu, dijital içerik odaklı haber odalarında çalışanların performans rejimlerini tam anlamıyla anlamamaları olarak öne çıkmıştır. Tıklanabilirlik ve paylaşılabilirlik konularında genellikle teknik ve editoryal ekipler arasında bir iletişim eksikliği olduğu ve bu durumun, okuyucu angajmanının genellikle tıklama ve paylaşılma ile sınırlı bir algı alanına sıkıştırılmasına neden olduğu tespit edilmiştir (Deniz & Özel, 2018; Usher, 2013; Bakhshi et al., 2014). İkinci aşamada ise Türkiye'nin en çok ziyaret alan haber siteleri üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Mynet.com, Hurriyet.com.tr, Haberturk.com, Sozcu.com.tr, Sabah.com.tr, Haber7.com, Takvim.com.tr, Cumhuriyet.com.tr, Sondakika.com, Ensonhaber.com'un web sitelerinde yayınlanan aynı konulu içeriklerin Twitter'dan duyuru süreçlerindeki görsel seçimi, başlık seçimi, giriş yazım biçimi, metin içi anahtar kelime kullanımı gibi özellikler analiz edilmiştir. Bu çerçevede, haber sitelerinin Twitter hesapları üzerinde tıklanabilirliği ve paylaşılabilirliği artırmak için belirli paternler altında çeşitli yöntemler kullandığı belirlenmiştir. Ancak, bu yaklaşımların okuyucu davranışına büyük ölçüde etkilemediği görülmüştür. Bu tespitler, tıklanabilirlik ve paylaşılabilirlik stratejilerinin, yanıltıcı ve manipülatif kullanımlarının habercilik ilkelerine, okuyucuların güvenine ve bilgi doğruluğuna zarar verebileceğini göstermektedir. Üçüncü aşamada, arama motoru optimizasyonu (SEO), dezenformasyon ve haber ekonomisi alanlarından dört uzmana görüşlerine başvurulmuştur. Bu uzmanlarla yapılan görüşmelerde tık tuzağı mantığı üzerine kurulu stratejilerin rasyoneli ve ekonomik nedenleri hakkında derinlemesine bilgi alınmış, dijital platformların yanıltıcı uygulamalara yeterince müdahale etmediği ve tıklanabilirlik odaklı stratejilerin sürdürülebilir bir gelir modeli oluşturamayacağı sonucuna varılmıştır.Article Citation Count: 3Framing the Russian aircraft crisis: News discourse in Turkey’s polarized media environment;(Forsnet, 2018) Özçetin,B.; Baybars-Hawks,B.This article analyzes the way in which the downing of a Russian aircraft by a Turkish F-16 jet on 24 November 2015 was framed by pro-government (Türkiye, Yeni Akit, Yeni Şafak) and anti-government (Cumhuriyet) newspapers. Framing means selecting some aspects of a perceived reality and making them more salient in a communicating text. News frames give us definitions and identify those responsible for an event; make moral judgements; and propose solutions to problems. The analysis of the news frames utilized by four newspapers underlines the fact that in a polarized media environment news frames are highly politicized and the distinction between news frames and official discourse is frequently blurred. © 2018, Forsnet. All rights reserved.Conference Object Citation Count: 0(mis)communication Across the Borders: Politics, Media and Public Opinion in Turkey(International Institute of Informatics and Systemics, IIIS, 2015) Baybars-Hawks,B.During the 1990s, advances in statistical and demographic analysis helped the development of an understanding of public opinion as the collective view of a defined population, such as a particular demographic or ethnic group. In this view, the influence of public opinion is not restricted to politics and elections. Public opinion is considered a powerful force in many other spheres, such as culture, fashion, literature and the arts, consumer spending, and marketing and public relations. Attitudes and values play a crucial role in the development of public opinion. Different variables embedded in the political, social and media structure of the country also have potential to make an impact on public opinion. These dynamics vary from the economics to the judicial system and democratic principles functioning in that country. On the other hand, public opinion has a power to shape politics and media's priorities in reporting. The interaction among politics, public opinion and media of one country can be better analyzed with the findings of public opinion research administered regularly. In Turkey, the research on and analysis of public opinion are most frequent during the election times. Therefore, it seems necessary to measure the public opinion more regularly to test the relationships among political, public and media agendas. Accordingly, the current study seeks to fill this gap. It is argued that in the absence of timely feedback from public surveys, decisions and policies for improving different services and institutions functioning in the country might not achieve their expected goal. The findings of surveys may not only yield important insights into public's opinion regarding contemporary agendas of the country, but also into the correlates shaping public policies. This article focuses on variables setting the current agenda in Turkey. For that purpose, two surveys were carried out in December of 2014 and consecutively in April 2015 to determine the social and political trends and perceptions on gender issues in Turkey.Master Thesis Bankaların Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri Üstlenme Nedenleri ve Sosyal Sorumluluğun Kurumsal İtibarlarındaki Rolü(Kadir Has Üniversitesi, 2014) Baykara, Betul; Hawks, Banu BaybarsGunumuzde kuresellesmenin etkisi ve iletisim araclarindaki cesitlilik nedeniyle bilginin hizla yayilmasi isletmelerin rekabet edebilecegi unsurlarin farklilasmasina neden olmustur. Ýsletmelerin rakipleri karsisinda saglayacagi ustunluk somut degerlerin otesinde soyut degerlerle olculmektedir. Bu durum isletmeleri ahlaki etik ve sosyal meselelere duyarli olmaya itmis ve ekonomik sorumluluklarin yaninda sosyal sorumluluklarin da varligini gundeme getirmistir. Zaman icerisinde sosyal sorumlulugun kurumsal boyuta tasinmasiyla paydas cikarlarinin isletme cikarlari ile birlikte gozetilmesi anlayisi benimsenmistir. Paydas beklentilerini karsilamadaki duyarlilik isletmeleri rakipleri karsisinda farklilastiracak ve rekabet ustunlugu yaratacak ayni zamanda isletmeye yonelik tutum ve davranislari olumlu yonde etkileyerek toplum nezdinde bir kanaat olusmasini saglayacaktir. Olusan olumlu kanaat isletmeye atfedilen itibardir. Ýtibar algi ile gerceklik arasinda olusan izlenimdir. Bu tezde bankalarin sosyal sorumluluk faaliyetleri ustlenme nedenleri ve sosyal sorumlulugun bankalarin kurumsal itibarlarindaki rolu incelenmeye calisilmistir. ornek secilen bankalarin kurumsal sosyal sorumluluk calismalarindan yola cikilarak yapilan odak grup gorusmesi ve derinlemesine mulakat ile hipotez test edilmistir.Article Citation Count: 6Repressed media and illiberal politics in Turkey: the persistence of fear(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023) Akser, Murat; Baybars, BanuThis article examines the historical roots of the role of successive Turkish governments' fear of media and Turkish media's fear of government authority with respect to the development of press freedom over the long run and closely analyzes the historical pressures imposed on journalists through legal and informal means. We focus particularly on the economic and political pressure on the media in Turkey and offer three arguments regarding the fear in Turkish media: (1) Media fear is historical rather than a rupture that happened during the Justice and Development Party era; (2) out of fear of losing power, the governments use structural, legislative and extra-legal factors to the advantage of the ruling party to support a friendly media-ecology; and (3) the repressed media attempt to come out of this ecology of fear by utilizing new tactics of reporting, such as alternative media and citizen journalism.Book Part Citation Count: 6A Critical Perspective on Greenwashing Under the Roof of Corporate Environmentalism(Palgrave Macmillan, 2022) Yılmaz, M.B.; Baybars, B.Greenwashing occurs when companies give the wrong impression that their products are environmentally friendly, even though they are not. In this literature-based conceptual chapter, greenwashing practices carried out by transnational corporations are analysed from a critical perspective within the scope of the corporate social responsibility (CSR) concept. The emergence of greenwashing is based on environmental conditions like climate change and the rise of environmental movements targeting companies that harm the environment. The increase in environmental movements targeting environmental problems has increased the awareness of consumers towards the environment. Consumers were willing to pay extra for environmentally friendly products. Thus, companies that were aware of that demand, found it profitable to invest in CSR. What makes the greenwashing concept suitable for a comprehensive and critical discussion is that most companies allocate much larger budgets to CSR campaigns than they do for the good of the environment. In this chapter, the relationship between the CSR and greenwashing is conceptualised as a political-economic approach, addressing the dimensions of the relations between international organisations, transnational corporations, and non-governmental organisations (NGOs) in the context of their lobbying activities for profit. © The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Switzerland AG 2022.Article Citation Count: 0Finding Leadership in Media Education(Univ Pittsburgh, Univ Library System, 2024) Baybars, Banu; Akser, MuratThis article is an exploration of leadership in media education and some of its identifying features. As lecturers in media studies and production, our teaching philosophy weaves through these themes: active learning (Budhai 2021), learning by doing (Schank et al 2013), peer and self-assessment (Iglesias P & eacute;rez, Vidal-Puga, and Pino Juste 2022) and constructive alignment (Loughlin, Lygo-Baker and Lindberg-Sand 2021).Master Thesis Kss Kapsamında Yapılan İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulamaları : Bilim İlaç Üzerine Bir Araştırma(Kadir Has Üniversitesi, 2014) Güler, Aysun Şenkal; Hawks, Banu BaybarsBu tez çalışmasında; kurumların önemli paydaşlarından biri olan çalışanlar ile kurumsal itibar ilişkisine değinişmiş, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının özellikle çalışanlara yönelik nitelikte olması açısından iş sağlığı ve güvenliği konusunda yapılan uygulamalar ele alınmıştır. Türkiye'de bu konuda yapılan çalışmalara örnek oluşturması açısından Bilim İlaç'ta uygulama yapılmıştır. Çalışmada çalışanlara yönelik iş sağlığı ve güvenliği konusunda yapılan KSS uygulamalarının çalışan bağlılığı yaratarak çalışanların kurumsal itibarı algılamasında olumlu etki yarattığı hipotezi savunulmuş ve araştırma sonuçlarına göre doğrulanmıştır.Conference Object Citation Count: 0Public opinion in Turkey: Social and political implications of recent trends(International Business Information Management Association, IBIMA, 2018) Baybars Hawks,B.This study reveals what the public thinks about current issues in Turkey, and whether the recent trends have any reflections on social, political, and cultural structure of the country. The data collected with this research provide important insights into public's opinion regarding current and potential issues in Turkey, and also guide policymakers in shaping the public policies. The outputs of this study may also encourage scholars and researchers from different fields and backgrounds to study and discuss public opinion with its complex dynamics and milieu of dimensions. This research delivers some of the most evocative and current issues in Turkey; the most important current problems, the economy, terror, the Kurdish issue, government and opposition parties' evaluations, political vacuum, institutional evaluations, political polarization/judicial system, democracy and social relations/change in Turkey. According to the survey, the Turkish public views “terrorism” as the most important problem facing the country. The most critical economic issues are determined as unemployment, depreciation of the Turkish lira. In addition to these, foreign policy approval rate and support for EU membership increased. While the media was again the least trusted institution, trust in institutions generally increased. Copyright © 2018 International Business Information Management Association (IBIMA).Conference Object Citation Count: 0Deepening Polarization in Turkish Society: the Impact of Political Actors on Public Opinion(Int Business Information Management ASSOC-IBIMA, 2017) Hawks, Banu BaybarsRecent research shows that polarization trends are on the rise in Turkey (Konda 2010; BILGESAM 2014: Erdogan 2016: Kadir Has University Turkey Research Center 2017). There are different patterns of polarization in Turkish social and political structure, while its consequences reveal themselves in the political rhetoric, media discourse and voting behavior. There is not much research done in social sciences with regard to the research of polarization and its underlying factors in Turkey. To be able to assess the impact of polarization on the lives of Turkish citizens, the research community may need to focus on the role of different variables influencing the public opinion on this issue. Accordingly, the current study seeks to fill the gap in the social sciences literature in English on social and political trends in Turkey which may be perceived to be very different by other nations. Research on political and social trends in Turkish public opinion has been conducted since 2010 by Kadir Has University Turkey Research Center. The survey's objective is to reveal public opinion on the most important current issues in the country; politics, economics; foreign policy; Kurdish issue; terror; 156 July Coup Attempt; identities and social Relations; change in Turkey, and voter preferences. The data was collected via face to face interviews. The sample included 1000 respondents, representative of the country's population, aged 18 and above, residing in the city centers of 26 cities in Turkey.