Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri

Loading...
Thumbnail Image

Date

2017

Authors

Munzur, Zeynep

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Teknoloji eğitimin önemli unsurlarından biridir. Günümüzde, sadece üniversite öğrencileri değil, dil öğretimi de teknolojinin sürekli gelişmesi ile karşı karşıya gelmektedir. Her ne kadar bilgi teknolojileri, 21. yüzyıl öğretmenleri ve öğrencileri için etkin bir araç olarak görülse de, pedagoji her zaman ön planda tutulmalıdır. Kurumlar, okullar ve üniversiteler eğer varolan öğretim programı ve öğretim stratejilerini yenilerler ise, o zaman öğrencilerin konuları anlamasındaki gelişim ve başarı düzeylerinde artış gözlemlenebilir. İşte bu yüzden, yeni nesle yönelik etkin bir öğretimin 21. yüzyılda İngilizceyi yabancı dil (EFL) olarak öğrenmedeki beklentilerini karşılayabilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, Kadir Has Üniversitesi Yabancı Diller İngilizce Hazırlık Programı'na devam etmekte olan öğrencilerin teknoloji ile geliştirilmiş okuma derslerine yönelik görüşleri incelenmiştir. Yapılan değerlendirmelere göre; uygun ve yeterli bilgi teknolojileri okuma derslerinin içeriğine uygulandığında, öğrencilerin okuma derslerine yönelik görüşlerinin olumlu yönde değiştiği gözlemlenmiştir. Doğru ders malzemeleri ve sıralama ile sunulan bir ders içeriği ve akışı, kurumda okutulan okuma ders kitabındaki yetersiz olan aktiviteleri daha iletişimsel ve işbirlikci bir öğretim haline dönüştürmüştür. Ayrıca elde edilen sonuçlar; öğrencilerin daha etkin okuyucular haline geldiğini ve gözle görülebilir akademik başarı elde ettiklerini göstermektedir. Bu durum, öğrencilerin okumaya ve öğrenmeye karşı olan tutumlarını da olumlu yönde etkilemiştir. Fakat, teknolojinin gün ve gün hızla gelişmesi karşısında, kurumlar ve öğretmenler için de güncelleme yapmak kaçınılmazdır. Bu ön çalışma ile, bilgi teknolojileri ile geliştirilmiş derslerin önemi ve faydalarının açığa çıkmasına ışık tutması amaçlanmıştır.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Eğitim, Özel

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

0

WoS Q

Scopus Q

Source

Journal of Education and Future

Volume

0

Issue

12

Start Page

49

End Page

66