Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri

dc.contributor.author Munzur, Zeynep
dc.date.accessioned 2023-10-19T14:55:55Z
dc.date.available 2023-10-19T14:55:55Z
dc.date.issued 2017
dc.department-temp Kadir Has University en_US
dc.description.abstract Teknoloji eğitimin önemli unsurlarından biridir. Günümüzde, sadece üniversite öğrencileri değil, dil öğretimi de teknolojinin sürekli gelişmesi ile karşı karşıya gelmektedir. Her ne kadar bilgi teknolojileri, 21. yüzyıl öğretmenleri ve öğrencileri için etkin bir araç olarak görülse de, pedagoji her zaman ön planda tutulmalıdır. Kurumlar, okullar ve üniversiteler eğer varolan öğretim programı ve öğretim stratejilerini yenilerler ise, o zaman öğrencilerin konuları anlamasındaki gelişim ve başarı düzeylerinde artış gözlemlenebilir. İşte bu yüzden, yeni nesle yönelik etkin bir öğretimin 21. yüzyılda İngilizceyi yabancı dil (EFL) olarak öğrenmedeki beklentilerini karşılayabilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, Kadir Has Üniversitesi Yabancı Diller İngilizce Hazırlık Programı'na devam etmekte olan öğrencilerin teknoloji ile geliştirilmiş okuma derslerine yönelik görüşleri incelenmiştir. Yapılan değerlendirmelere göre; uygun ve yeterli bilgi teknolojileri okuma derslerinin içeriğine uygulandığında, öğrencilerin okuma derslerine yönelik görüşlerinin olumlu yönde değiştiği gözlemlenmiştir. Doğru ders malzemeleri ve sıralama ile sunulan bir ders içeriği ve akışı, kurumda okutulan okuma ders kitabındaki yetersiz olan aktiviteleri daha iletişimsel ve işbirlikci bir öğretim haline dönüştürmüştür. Ayrıca elde edilen sonuçlar; öğrencilerin daha etkin okuyucular haline geldiğini ve gözle görülebilir akademik başarı elde ettiklerini göstermektedir. Bu durum, öğrencilerin okumaya ve öğrenmeye karşı olan tutumlarını da olumlu yönde etkilemiştir. Fakat, teknolojinin gün ve gün hızla gelişmesi karşısında, kurumlar ve öğretmenler için de güncelleme yapmak kaçınılmazdır. Bu ön çalışma ile, bilgi teknolojileri ile geliştirilmiş derslerin önemi ve faydalarının açığa çıkmasına ışık tutması amaçlanmıştır. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.endpage 66 en_US
dc.identifier.issn 2146-8249
dc.identifier.issn 2146-8249
dc.identifier.issue 12 en_US
dc.identifier.startpage 49 en_US
dc.identifier.trdizinid 253134 en_US].
dc.identifier.trdizinid 253134 en_US]
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/253134
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/4649
dc.identifier.volume 0 en_US
dc.institutionauthor Munzur, Zeynep
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Journal of Education and Future en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Özel en_US
dc.title Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
4649.pdf
Size:
927.7 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text