Dil Eğitimi Yeni Nesil Öğrenciler için Nasıl Düzenlenmeli: 21. Yüzyılda Yüksek Öğrenimde İzlenmesi Gereken Yol
No Thumbnail Available
Date
2015
Authors
Munzur, Zeynep
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Değişmekte olan eğitim programı içerisinde pedagoji ön planda tutulduğu takdirde, teknoloji 21. yüzyıl öğretmenleri ve öğrencileri için büyük bir değerdir. Teknolojinin sadece oyunlar ve uygulamalardan ibaret olmadığı göz önünde bulundurulmalıdır. Bizler teknolojinin sadece eğlendirici yönünü değil, eğitim, öğretim ve değerlendirme alanlarındaki etkin varlığının da farkına varmalıyız. Öğretmenler, öğretim metodlarını teknoloji doğrultusunda değiştirebilirlerse, o zaman geleneksel pedagoji; öğrenci odaklı, proje bazlı bir öğrenme ve öğretim ile yer değişterecektir. Bu değişim daha derin bir anlama ve öğrenme ile birlikte daha çok başarı getirecektir. İşte bu sebepten dolayı, etkin yeni eğitim ve öğretim 21. yüzyıl beklentilerini yerine getirmek durumundadır. Okullar ve öğretmenlerin, öğrenciler için gerekli olan yaratıcılık ve eleştirel düşünme, takım çalışması ve yardımlaşma, dijital okur-yazarlık gibi beceri ve davranışları ortaya çıkartmak için gerekli donanım ve kaynaklara sahip olmaları gerekmektedir. Bunu gerçekleştirebilmek için ise okulların ve öğretmenlerin kişisel ya da profesyonel destek almalarına ihtiyaç duyulmaktadır. Kurumlar ve öğretmenlerin, gerekli dijital donanım ve becerileri kazanmak için diğer meslektaşlarından veya eğitmenlerden yardım almaları gerekmektedir. Bu makale, eğitimin değişen yüzünün gerçeklerine farkındalık sağlamak ve hedef kitlesi yeni nesil öğrenciler olan yabancı dil yöneticileri ve öğretmenlerine yol göstermek amacıyla yazılmıştır. Bu yazı aynı zamanda, yeni nesil öğrencilerinin bazı genel özelliklerine değinmiş olup, okullar ve öğretmenlerin yeni nesil öğrencilerine daha etkin eğitim ve öğretim olanakları sağlamaları için bir takım strateji ve model örnekleri de sunmuştur.
Description
Keywords
Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Eğitim, Özel
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
0
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Journal of Education and Future
Volume
0
Issue
8
Start Page
47
End Page
66