Dil Eğitimi Yeni Nesil Öğrenciler için Nasıl Düzenlenmeli: 21. Yüzyılda Yüksek Öğrenimde İzlenmesi Gereken Yol

dc.contributor.author Munzur, Zeynep
dc.contributor.other 01. Kadir Has University
dc.date.accessioned 2023-10-19T14:55:56Z
dc.date.available 2023-10-19T14:55:56Z
dc.date.issued 2015
dc.description.abstract Değişmekte olan eğitim programı içerisinde pedagoji ön planda tutulduğu takdirde, teknoloji 21. yüzyıl öğretmenleri ve öğrencileri için büyük bir değerdir. Teknolojinin sadece oyunlar ve uygulamalardan ibaret olmadığı göz önünde bulundurulmalıdır. Bizler teknolojinin sadece eğlendirici yönünü değil, eğitim, öğretim ve değerlendirme alanlarındaki etkin varlığının da farkına varmalıyız. Öğretmenler, öğretim metodlarını teknoloji doğrultusunda değiştirebilirlerse, o zaman geleneksel pedagoji; öğrenci odaklı, proje bazlı bir öğrenme ve öğretim ile yer değişterecektir. Bu değişim daha derin bir anlama ve öğrenme ile birlikte daha çok başarı getirecektir. İşte bu sebepten dolayı, etkin yeni eğitim ve öğretim 21. yüzyıl beklentilerini yerine getirmek durumundadır. Okullar ve öğretmenlerin, öğrenciler için gerekli olan yaratıcılık ve eleştirel düşünme, takım çalışması ve yardımlaşma, dijital okur-yazarlık gibi beceri ve davranışları ortaya çıkartmak için gerekli donanım ve kaynaklara sahip olmaları gerekmektedir. Bunu gerçekleştirebilmek için ise okulların ve öğretmenlerin kişisel ya da profesyonel destek almalarına ihtiyaç duyulmaktadır. Kurumlar ve öğretmenlerin, gerekli dijital donanım ve becerileri kazanmak için diğer meslektaşlarından veya eğitmenlerden yardım almaları gerekmektedir. Bu makale, eğitimin değişen yüzünün gerçeklerine farkındalık sağlamak ve hedef kitlesi yeni nesil öğrenciler olan yabancı dil yöneticileri ve öğretmenlerine yol göstermek amacıyla yazılmıştır. Bu yazı aynı zamanda, yeni nesil öğrencilerinin bazı genel özelliklerine değinmiş olup, okullar ve öğretmenlerin yeni nesil öğrencilerine daha etkin eğitim ve öğretim olanakları sağlamaları için bir takım strateji ve model örnekleri de sunmuştur. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.issn 2146-8249
dc.identifier.issn 2146-8249
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/230169
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/4662
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Journal of Education and Future en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Özel en_US
dc.title Dil Eğitimi Yeni Nesil Öğrenciler için Nasıl Düzenlenmeli: 21. Yüzyılda Yüksek Öğrenimde İzlenmesi Gereken Yol en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Munzur, Zeynep
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.departmenttemp English Language Instructor, MA, Kadir Has University, School of Foreign Languages, English Preparatory Program, Istanbul, Turkey. en_US
gdc.description.endpage 66 en_US
gdc.description.issue 8 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 47 en_US
gdc.description.volume 0 en_US
gdc.identifier.trdizinid 230169 en_US].
gdc.identifier.trdizinid 230169 en_US]
relation.isOrgUnitOfPublication b20623fc-1264-4244-9847-a4729ca7508c
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b20623fc-1264-4244-9847-a4729ca7508c

Files