Türkiye’de Uluslararası İlişkiler Akademisyenleri Araştırma, Eğitim ve Disiplin Değerlendirmeleri Anketi - 2009

dc.contributor.author Aydın, Mustafa
dc.contributor.author Aydın, Mustafa
dc.contributor.author Yazgan, Korhan
dc.contributor.other International Relations
dc.date.accessioned 2020-09-29T09:06:06Z en_US
dc.date.available 2020-09-29T09:06:06Z en_US
dc.date.issued 2010 en_US
dc.department Fakülteler, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Uluslararası İlişkiler Bölümü en_US
dc.description.abstract Türkiye’de Uluslararası İlişkiler üzerine yapılan çalışmalarda karşılaşılan en önemli sorunlardan birisi genel olarak disiplinde çalışanlar ve ilgi alanlarıyla ilgili veri eksikliğidir. Bu konuda yapılan tartışmalara katkı sağlamak amacı ile Haziran-Temmuz 2009’da Türkiye’deki üniversitelerin Uluslararası İlişkiler bölümlerinde görevli öğretim elemanlarının uluslararası ilişkiler eğitimi, araştırma pratikleri ile küresel ve ulusal düzeyde disipline nasıl baktıklarını saptamak amacıyla bir anket yapıldı. Ankete katılanlara Uluslararası İlişkiler müfredatı ve derslerin içeriği, araştırmalarında odaklandıkları temel konular, bölgeler ve benimsedikleri teorik yaklaşımlar ile siyasi tutumları, eğitim ve araştırmalarında tercih ettikleri dil ve yayın biçimleri, akademik dergiler, üniversiteler ve siyasi süreçler ile akademi dışı entelektüel faaliyetlere katılımları gibi birçok konuya ilişkin 55 soru yöneltildi. Anketin ortaya koyduğu sonuçlara göre Türkiye’de Uluslararası İlişkiler çalışmaları dış politika ağırlıklı, Türkiye ile büyük güçlere odaklı ve gerçekçiliğin görece daha yaygın olduğu bir alandır. en_US
dc.description.abstract One of the major weaknesses of the studies on the development of International Relations (IR) curricula in Turkey is the lack of systematic data on the characteristics, history, development and current status of the IR academia. In order to reveal research practices of academicians, and how international relations is taught and how IR scholars perceive the discipline, an online survey was conducted among the faculty members of the IR Departments in Turkey in June-July 2009. Scholars were asked to answer 55 questions about the IR curriculum, courses, research subjects, and major theoretical approaches, political attitudes, funds, language and types of publication, academic journals, universities, the involvement of academy in policy-making process and nonacademic intellectual activities. Th e results of the survey indicates that IR studies in Turkey seems to be foreign policy oriented, focus on Turkey and the big power policies and the discipline is under the infl uence of Realism. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.endpage 41 en_US
dc.identifier.issn 1304-7310 en_US
dc.identifier.issn 1304-7310
dc.identifier.issue 25 en_US
dc.identifier.scopusquality Q2
dc.identifier.startpage 3 en_US
dc.identifier.trdizinid 119183 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/3448
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/uidergisi/issue/39272/462470
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/119183
dc.identifier.volume 7 en_US
dc.identifier.wosquality Q4
dc.institutionauthor Aydın, Mustafa en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Uluslararası İlişkiler Konseyi Derneği İktisadi İşletmesi en_US
dc.relation.journal Uluslararası İlişkiler en_US
dc.relation.publicationcategory Diğer en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Uluslararası İlişkiler en_US
dc.subject Türkiye’de Uluslararası İlişkiler en_US
dc.subject Akademik Tercihler en_US
dc.subject Bilimsel Araştırma en_US
dc.subject Yöntem en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Siyasi Tutum en_US
dc.subject Anket en_US
dc.subject International Relations en_US
dc.subject International Relations in Turkey en_US
dc.subject Academic Preferences en_US
dc.subject Scientific Research en_US
dc.subject Methodology en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Political Preferences en_US
dc.subject Survey en_US
dc.title Türkiye’de Uluslararası İlişkiler Akademisyenleri Araştırma, Eğitim ve Disiplin Değerlendirmeleri Anketi - 2009 en_US
dc.type Other en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 786a2da3-4463-40b7-adba-e5a8904af713
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 786a2da3-4463-40b7-adba-e5a8904af713
relation.isOrgUnitOfPublication 028fdc65-f717-4baf-8465-4916d0e8304c
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 028fdc65-f717-4baf-8465-4916d0e8304c

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Türkiye’de Uluslararasıİlişkiler Akademisyenleri Araştırma, Eğitim ve Disiplin Değerlendirmeleri Anketi-2009.pdf
Size:
580.06 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description: