Algı Mı, Söylem Mi? Kopenhag Okulu ve Yeni-klasik Gerçekçilikte Güvenlik Tehditleri

gdc.relation.journal Uluslararası İlişkiler en_US
dc.contributor.author Akgül Açıkmeşe, Sinem
dc.contributor.other International Relations
dc.contributor.other 03. Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
dc.contributor.other 01. Kadir Has University
dc.date.accessioned 2020-09-23T11:42:03Z en_US
dc.date.available 2020-09-23T11:42:03Z en_US
dc.date.issued 2011 en_US
dc.description.abstract Bu makale, güvenlik tehditlerinin ortaya çıkışı bakımından yeni-klasik gerçekçilikteki algısal yaklaşımla, Kopenhag Okulunun söylemle inşaya dayalı yöntemini karşılaştırmaktadır. Makalenin hareket noktası, güvenlik tehditlerinin içeriği ve güvenlik aktörleri bakımından farklı perspektifl ere sahip bu iki yaklaşımın güvenliğin çalışılmasında metodolojik benzerlikler içermesi nedeniyle karşılaştırılabilir olduğu varsayımıdır. Makale, tehditlerin ortaya çıkışı bakımından yeni-klasik gerçekçiliğin algılara dayalı öznel yaklaşımının Kopenhag Okulu tarafından kısmen benimsendiğini vurgulayarak, Okulun söyleme dayalı özneler-arası alternatif bir model geliştirdiğini aktarmaktadır. Bu çerçevede, makale öncelikle Güvenlik Çalışmaları yazınında güvenlik tehdidinin içeriği konusundaki tartışmalara yer vermektedir. Ardından, yeni-klasik gerçekçiliği çatısında barındıran Gerçekçi Güvenlik Çalışmalarının tehdidin içeriği ve ortaya çıkışına dair varsayımlarını karşılaştırmalı olarak değerlendirmekte ve yeni-klasik gerçekçiliğin algısal perspektifi ni analiz etmektedir. Son olarak, Kopenhag Okulunun tehditlerle ilgili analizinin çerçevesini oluşturan güvenlikleştirme yaklaşımının tehditlerin kapsamı ve dayanağına dair tespitlerini Okulun kullandığı söz edimi, siyaset teorisi ve söylem analizi perspektifl erinden yeni-klasik gerçekçilikle karşılaştırmalı olarak incelemektedir. en_US
dc.description.abstract ) is article compares the perceptive approach of neoclassical realist security understanding with the discursive constructivist methodology of the Copenhagen School in analyzing the emergence of security threats. It departs from the assumption that these theories divergent in their perspectives on the content of security threats as well as security actors are comparable since they reveal methodological commonalities. ) e main emphasis of this article is that while partly adopting the perceptive subjectivity of neoclassical realism, the Copenhagen School has further developed an alternative model of discursive intersubjectivity in analyzing security threats. In this context, it will fi rst cover the discussions on the content of security threats in Security Studies literature. It will then compare the assumptions of various realist understandings of security on the content and emergence of security threats, with a particular focus on the perceptive perspective of neoclassical realism. Finally, it will study the threat approach of the Copenhagen School through its securitization theory with insights from the speech-act theory, political theory and discourse analysis, in comparison with neoclassical realism. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.issn 1304-7310 en_US
dc.identifier.issn 1304-7310
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/3442
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/uidergisi/issue/39278/462550
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/121804
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Uluslararası İlişkiler Konseyi Derneği İktisadi İşletmesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Güvenlik en_US
dc.subject Güvenlik Çalışmaları en_US
dc.subject Güvenlikleştirme en_US
dc.subject Kopenhag Okulu en_US
dc.subject Yeni-Klasik Gerçekçilik en_US
dc.subject Security en_US
dc.subject Security studies en_US
dc.subject Securitization en_US
dc.subject Copenhagen School en_US
dc.subject Neoclassical Realism en_US
dc.title Algı Mı, Söylem Mi? Kopenhag Okulu ve Yeni-klasik Gerçekçilikte Güvenlik Tehditleri en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Acikmese Akgul, Sinem en_US
gdc.author.institutional Akgül Açıkmeşe, Sinem
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department Fakülteler, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Uluslararası İlişkiler Bölümü en_US
gdc.description.endpage 73 en_US
gdc.description.issue 30 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.scopusquality Q2
gdc.description.startpage 43 en_US
gdc.description.volume 8 en_US
gdc.description.wosquality Q4
gdc.identifier.trdizinid 121804 en_US
relation.isAuthorOfPublication 845586ff-9c70-4782-95d2-294d319f9d77
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 845586ff-9c70-4782-95d2-294d319f9d77
relation.isOrgUnitOfPublication 028fdc65-f717-4baf-8465-4916d0e8304c
relation.isOrgUnitOfPublication acb86067-a99a-4664-b6e9-16ad10183800
relation.isOrgUnitOfPublication b20623fc-1264-4244-9847-a4729ca7508c
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 028fdc65-f717-4baf-8465-4916d0e8304c

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Algı mı, Söylem mi Kopenhag Okulu ve Yeni-Klasik Gerçekçilikte Güvenlik Tehditleri.pdf
Size:
1011.28 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: