Yeni Türkiye Sinemasında Özdüşünüm: Masumiyet ve Pek Yakında

dc.contributor.advisor Paça Cengiz, Esin en_US
dc.contributor.author Kızıl, Ahmet
dc.contributor.author Paça Cengiz, Esin
dc.contributor.other Radio, Television and Cinema
dc.date.accessioned 2020-02-20T15:16:43Z
dc.date.available 2020-02-20T15:16:43Z
dc.date.issued 2019
dc.department Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sinema Televizyon Ana Sanat Dalı en_US
dc.department-temp Kadir Has University : Graduate School of Social Sciences : Cinema and Television en_US
dc.description.abstract Bu tezde; yeni Türkiye sinemasında sıklıkla uygulanan özdüşünüm kullanımının anlatıya etkileri incelenmiştir. Tezde, yeni Türkiye sinemasında özdüşünüm kullanımının, film sektöründeki koşul ve krizler ile ilintili olduğu iddia edilmektedir. Tezin çıkış noktası, yeni Türkiye sinemasında özdüşünüm hangi amaçla kullanılmıştır sorusudur. Çalışmanın amacı, yeni Türkiye sinemasındaki özdüşünüm kullanımının, sektörel krizlerle ortaya çıkıp, anlatılarını Yeşilçam ve Türkiye sineması dönemlerine bakarak yeniden kurduklarını tartışmaktır. Bu amaç dahilinde, yeni Türkiye sinemasında yer alan iki örnek, Masumiyet (Zeki Demirkubuz, 1996) ve Pek Yakında (Cem Yılmaz, 2014) filmlerindeki özdüşünüm kullanımı, biçimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda, Masumiyet'te anlatıya etki eden özdüşünüm kullanımı; filmin özdeşleşme kurulacak sahnelerinde televizyon aracılığıyla öncüllenerek yapılmaktadır. Pek Yakında filminde özdüşünüm kullanımı ise Yeşilçam sinemasıyla nostaljik bir bağ kurarak üretim-dağıtım zinciri koşullarının değişmediğini göstermek için kullanıldığı görülmektedir. en_US
dc.description.abstract This study investigates that the impacts of the self reflexive methods constantly applied at the New Turkish Film on the narration. In this thesis, the use of self-reflexive Turkey in the new movie, is alleged to be associated with the condition and the crisis in the film industry. The question of this study is to find the intended purpose of self reflexivity at the new Turkish film. This analysis interrogates that the self reflexive aspects arising from the sectorial crisis in the new Turkish film reconstructs by predicating of Yeşilçam and Turkish Film. This work examines the self reflexivity sample of the new Turkish film, Masumiyet (Zeki Demirkubuz, 1996) and Pek Yakında (Cem Yılmaz, 2014) in terms of the formal analysis of cinema. Also Masumiyet refers the self reflexive methods for identifying scenes by television whereas, Pek Yakında applies them to indicate the same production and distribution channels by nostalgically correlating with Yeşilçam films. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/2793
dc.identifier.yoktezid 592848 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kadir Has Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject new Turkey cinema en_US
dc.subject yeşilçam en_US
dc.subject self-reflexivity en_US
dc.subject yeni Türkiye sineması en_US
dc.subject yeşilçam en_US
dc.subject özdüşünüm en_US
dc.title Yeni Türkiye Sinemasında Özdüşünüm: Masumiyet ve Pek Yakında en_US
dc.title.alternative Self-Reflexive in New Turkey Cinema: Masumiyet and Pek Yakında en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 6f9fa9c3-e89b-424e-b6aa-a791022f2dcd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 6f9fa9c3-e89b-424e-b6aa-a791022f2dcd
relation.isOrgUnitOfPublication 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0bdb34e9-badb-4a54-bc75-f77508a0c6b0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Yeni Türkiye sinemasında özdüşünüm Masumiyet ve Pek Yakında.pdf
Size:
3.96 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections