"Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri"

Loading...
Thumbnail Image

Date

2017

Authors

Munzur, Zeynep

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Nesibe Aydın Eğitim Kurumları

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Teknoloji eğitimin önemli unsurlarından biridir. Günümüzde, sadece üniversite öğrencileri değil, dil öğretimi de teknolojinin sürekli gelişmesi ile karşı karşıya gelmektedir. Her ne kadar bilgi teknolojileri, 21. yüzyıl öğretmenleri ve öğrencileri için etkin bir araç olarak görülse de, pedagoji her zaman ön planda tutulmalıdır. Kurumlar, okullar ve üniversiteler eğer varolan öğretim programı ve öğretim stratejilerini yenilerler ise, o zaman öğrencilerin konuları anlamasındaki gelişim ve başarı düzeylerinde artış gözlemlenebilir. İşte bu yüzden, yeni nesle yönelik etkin bir öğretimin 21. yüzyılda İngilizceyi yabancı dil (EFL) olarak öğrenmedeki beklentilerini karşılayabilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, Kadir Has Üniversitesi Yabancı Diller İngilizce Hazırlık Programı’na devam etmekte olan öğrencilerin teknoloji ile geliştirilmiş okuma derslerine yönelik görüşleri incelenmiştir. Yapılan değerlendirmelere göre; uygun ve yeterli bilgi teknolojileri okuma derslerinin içeriğine uygulandığında, öğrencilerin okuma derslerine yönelik görüşlerinin olumlu yönde değiştiği gözlemlenmiştir. Doğru ders malzemeleri ve sıralama ile sunulan bir ders içeriği ve akışı, kurumda okutulan okuma ders kitabındaki yetersiz olan aktiviteleri daha iletişimsel ve işbirlikci bir öğretim haline dönüştürmüştür. Ayrıca elde edilen sonuçlar; öğrencilerin daha etkin okuyucular haline geldiğini ve gözle görülebilir akademik başarı elde ettiklerini göstermektedir. Bu durum, öğrencilerin okumaya ve öğrenmeye karşı olan tutumlarını da olumlu yönde etkilemiştir. Fakat, teknolojinin gün ve gün hızla gelişmesi karşısında, kurumlar ve öğretmenler için de güncelleme yapmak kaçınılmazdır. Bu ön çalışma ile, bilgi teknolojileri ile geliştirilmiş derslerin önemi ve faydalarının açığa çıkmasına ışık tutması amaçlanmıştır.
Technology is considered one of the most important aspects of education. Today not only college education, but also language teaching is being challenged by the development of technology. Since technology is regarded as a powerful asset for the 21st century teachers and students, pedagogy must be a priority rather than technology itself. As institutions, schools and colleges change the way they teach due to new technologies, and convert their current curriculum and teaching strategies into newer ones to equip today's learners, a deeper understanding of the subjects and greater student success can be evidential. Therefore, an effective next generation teaching needs to fulfill the expectations of the 21st century in English as a Foreign Language (EFL). This paper presents students' attitudes to technology enhanced reading classroom, and its effects on their academic achievement at Kadir Has University School of Foreign Languages English Preparatory Program. From this analysis, if appropriate technology is integrated into reading lessons, the students seem to reflect a positive attitude towards reading. It is concluded that with a wellequipped and staged classroom presentation and instruction, deficient reading activities in the current text book became more communicative and collaborative by using technology. The results also reveal that students have become more efficient readers, and have achieved significant academic progress. The study implies that technology enhanced reading lessons have improved their motivation toward learning. However, it should be kept in mind that technology rapidly changes, so constant updating is required for such institutions and teachers. This work is primarily conducted, and seeks to shed light on the importance and benefits of technology enhanced classrooms.

Description

Keywords

Teknoloji, Bilgi teknolojileri ile geliştirilmiş okuma dersi, Okuma, Technology, Technology enhanced reading classroom, Reading

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

0

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Volume

0

Issue

12

Start Page

49

End Page

66