"bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri"

gdc.relation.journal Journal of Education and Future en_US
dc.contributor.author Munzur, Zeynep
dc.contributor.other 01. Kadir Has University
dc.date.accessioned 2020-09-21T09:26:02Z en_US
dc.date.available 2020-09-21T09:26:02Z en_US
dc.date.issued 2017 en_US
dc.description.abstract Teknoloji eğitimin önemli unsurlarından biridir. Günümüzde, sadece üniversite öğrencileri değil, dil öğretimi de teknolojinin sürekli gelişmesi ile karşı karşıya gelmektedir. Her ne kadar bilgi teknolojileri, 21. yüzyıl öğretmenleri ve öğrencileri için etkin bir araç olarak görülse de, pedagoji her zaman ön planda tutulmalıdır. Kurumlar, okullar ve üniversiteler eğer varolan öğretim programı ve öğretim stratejilerini yenilerler ise, o zaman öğrencilerin konuları anlamasındaki gelişim ve başarı düzeylerinde artış gözlemlenebilir. İşte bu yüzden, yeni nesle yönelik etkin bir öğretimin 21. yüzyılda İngilizceyi yabancı dil (EFL) olarak öğrenmedeki beklentilerini karşılayabilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, Kadir Has Üniversitesi Yabancı Diller İngilizce Hazırlık Programı’na devam etmekte olan öğrencilerin teknoloji ile geliştirilmiş okuma derslerine yönelik görüşleri incelenmiştir. Yapılan değerlendirmelere göre; uygun ve yeterli bilgi teknolojileri okuma derslerinin içeriğine uygulandığında, öğrencilerin okuma derslerine yönelik görüşlerinin olumlu yönde değiştiği gözlemlenmiştir. Doğru ders malzemeleri ve sıralama ile sunulan bir ders içeriği ve akışı, kurumda okutulan okuma ders kitabındaki yetersiz olan aktiviteleri daha iletişimsel ve işbirlikci bir öğretim haline dönüştürmüştür. Ayrıca elde edilen sonuçlar; öğrencilerin daha etkin okuyucular haline geldiğini ve gözle görülebilir akademik başarı elde ettiklerini göstermektedir. Bu durum, öğrencilerin okumaya ve öğrenmeye karşı olan tutumlarını da olumlu yönde etkilemiştir. Fakat, teknolojinin gün ve gün hızla gelişmesi karşısında, kurumlar ve öğretmenler için de güncelleme yapmak kaçınılmazdır. Bu ön çalışma ile, bilgi teknolojileri ile geliştirilmiş derslerin önemi ve faydalarının açığa çıkmasına ışık tutması amaçlanmıştır. en_US
dc.description.abstract Technology is considered one of the most important aspects of education. Today not only college education, but also language teaching is being challenged by the development of technology. Since technology is regarded as a powerful asset for the 21st century teachers and students, pedagogy must be a priority rather than technology itself. As institutions, schools and colleges change the way they teach due to new technologies, and convert their current curriculum and teaching strategies into newer ones to equip today's learners, a deeper understanding of the subjects and greater student success can be evidential. Therefore, an effective next generation teaching needs to fulfill the expectations of the 21st century in English as a Foreign Language (EFL). This paper presents students' attitudes to technology enhanced reading classroom, and its effects on their academic achievement at Kadir Has University School of Foreign Languages English Preparatory Program. From this analysis, if appropriate technology is integrated into reading lessons, the students seem to reflect a positive attitude towards reading. It is concluded that with a wellequipped and staged classroom presentation and instruction, deficient reading activities in the current text book became more communicative and collaborative by using technology. The results also reveal that students have become more efficient readers, and have achieved significant academic progress. The study implies that technology enhanced reading lessons have improved their motivation toward learning. However, it should be kept in mind that technology rapidly changes, so constant updating is required for such institutions and teachers. This work is primarily conducted, and seeks to shed light on the importance and benefits of technology enhanced classrooms. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.issn 2146-8249 en_US
dc.identifier.issn 2146-8249
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12469/3400
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/jef/issue/30777/332818
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Nesibe Aydın Eğitim Kurumları en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Teknoloji en_US
dc.subject Bilgi teknolojileri ile geliştirilmiş okuma dersi en_US
dc.subject Okuma en_US
dc.subject Technology en_US
dc.subject Technology enhanced reading classroom en_US
dc.subject Reading en_US
dc.title "bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri" en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Munzur, Zeynep en_US
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department Yüksekokullar, Yabancı Diller Yüksekokulu en_US
gdc.description.endpage 66 en_US
gdc.description.issue 12 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 49 en_US
gdc.description.volume 0 en_US
relation.isOrgUnitOfPublication b20623fc-1264-4244-9847-a4729ca7508c
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b20623fc-1264-4244-9847-a4729ca7508c

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerinin Öğrenme Ve Başarıları Üzerindeki Etkileri.pdf
Size:
927.7 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: