Başer, Tevfik Özcan
Loading...
Name Variants
Başer, Tevfik Özcan
T.,Başer
T. Ö. Başer
Tevfik Özcan, Başer
Baser, Tevfik Ozcan
T.,Baser
T. O. Baser
Tevfik Ozcan, Baser
Baser, Tevfik Özcan
T.,Başer
T. Ö. Başer
Tevfik Özcan, Başer
Baser, Tevfik Ozcan
T.,Baser
T. O. Baser
Tevfik Ozcan, Baser
Baser, Tevfik Özcan
Job Title
Öğr. Gör.
Email Address
Tbaser@khas.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
3
Articles
0
Citation Count
0
Supervised Theses
3
3 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 3 of 3
Master Thesis Düşük Bütçeli Film Yapımı ve Senaryo: Mustafa'nın Pembe Ayakkabıları(Kadir Has Üniversitesi, 2015) Çan, Aytek Uğur; Başer, Tevfik ÖzcanSenaryo yazıp, bir film çekmek pek çok insanın yapmak istediği ama harekete geçme vakti geldiğinde ise durup düşündüğü zor bir olaydır. Başlangıçta güzel bir fikir gibi gözükse de doğru planlanmayan bir film çekimi zamanla büyük bir hayal kırıklığına dönüşebilir. Her ne kadar günümüzde teknolojinin sunduğu imkanlar genişlese de, film çekimi zaman, planlama ve emek isteyen bir uğraştır. Bu tez çalışmasının hazırlığında bazı düşük bütçeli filmler araştırılarak, bu filmlerin nasıl çekildiği ve bütçelerini etkileyen temel unsurların neler olduğu hakkında araştırma yapılmıştır. Neticesinde düşük bütçeli olarak planlanan Mustafa'nın Pembe Ayakkabıları adlı film senaryosu hazırlanmıştır. Film, ayakkabılarıyla konuşan Mustafa isimli genç bir adamın hayatı üzerinden farklı düşüncelerdeki insanların ön yargılarını ve ilişkilerini sorgular.Master Thesis Uzun metraj film senaryosu :Yok daha neler(Kadir Has Üniversitesi, 2016) Ertekin, Onur; Baser, Tevfik ÖzcanBu çalışmada komedinin kısaca tanımı yapılmış, Türkiye sinemasında tarihsel gelişimi incelendikten sonra Türkiye sinemasında komedi filmlerinin yeri ve en çok izlenen film serisi olan Recep İvedik film serisi incelenmiş ve yeni bir uzun metraj film senaryosu olan Yok Daha Neler bu incelemeyle karşılaştırılarak okuyucuya sunulmuştur. Karşılaştırmadan önce Türkiye sinemasındaki komedi filmleri senaryo yapıları, ideolojik söylemleri, karakterlerinin özellikleri ve komedi anlayışları bakımından tartışılmıştır. Tüm filmlerin ideolojik bir söylem içerdiği ortaya konulmuştur ve izleyici sayısı göz önüne alınarak komedi filmlerde bu söylemin önemi vurgulanmıştır. Recep İvedik film serisinin cinsiyetçi, homofobik bir söylem taşıdığı ve kabalığı, magandalığı normalleştirerek yücelttiği belirtilmiştir. Buna karşılık bu yapının aksi filmler de olduğu belirtilmiş ve okuyucunun dikkatine sunulmuştur. Bu tartışmalar ışığında yazılan senaryo, Recep İvedik film serisi ile karşılaştırılarak eleştirel bir noktadan ele alınmış ve alternatif bir komedi anlayışı içerdiği aktarılmıştır. Son olarak senarist görüşü ile senaryo ile anlatılmaya çalışılan mesajlar ve hedeflenenler açıklanmış ve Yok Daha Neler komedi filmi senaryosu okuyucuya sunulmuştur.Master Thesis Belde Filmi Senaryosu ve Toplumsal Rol Üzerinden Kadın Temsilleri(Kadir Has Üniversitesi, 2016) Hücum, Hakan; Başer, Tevfik ÖzcanTürk Sineması'nın başlangıcından itibaren var olan kadının temsili sorunu, günümüzde de kadına biçilen toplumsal değerin değişmemesi nedeniyle devam etmektedir. Bu tez çalışmasında Belde isimli bir uzun metraj film senaryosu yazılmış ve bu senaryonun kadın karakterlerinin toplumsal rolleri belirlenmiştir. Bu amaçla Nuri Bilge Ceylan'ın Uzak (2002), İklimler (2006) ve Üç Maymun (2008) filmlerindeki kadın karakterlerden bazıları incelenmiştir. Belde filmi senaryosunda da orta büyüklükte bir Anadolu ilçesi mekan olarak seçilmiştir. Kendini muhafazakar olarak nitelendiren az sayıda insanın yaşadığı bu yerde erkeklerin egemen olduğu toplumsal yapıya, kirli ilişkiler, dedikodular eşlik etmektedir. Bu kasabaya büyük şehirden atanan Kenan öğretmen, karısı Arzu ve oğulları Hakan'ın hayatlarının değişimine ve bataklığa doğru sürüklenmelerine şahit oluruz. Sonuç olarak Belde filmi senaryosu ve bahsedilen filmlerde kadının toplumsal rolü incelendiğinde, filmlerde de çoğunluğun günlük yaşamından farklı olmayan; içselleştirilmiş ve toplumsal rol olarak statik kalıplara sıkıştırılmış kadın karakterlerin ortaya çıktığı görülmüştür.