Günsür Yüceil, Zeynep Sirel

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Zeynep Sirel GÜNSÜR YÜCEIL
Günsür Yüceil, Z. S.
Günsür Yüceil,Z.S.
Gunsur Yuceil,Z.S.
Günsür Yüceil, ZEYNEP SIREL
Günsür Yüceil, Zeynep Sirel
GÜNSÜR YÜCEIL, Zeynep Sirel
Z. Günsür Yüceil
Z. S. Günsür Yüceil
Gunsur Yuceil, Zeynep Sirel
ZEYNEP SIREL GÜNSÜR YÜCEIL
GÜNSÜR YÜCEIL, ZEYNEP SIREL
G., Zeynep Sirel
Gunsur Yuceil,Zeynep Sirel
Zeynep Sirel Günsür Yüceil
Zeynep Sirel, Gunsur Yuceil
G.,Zeynep Sirel
Günsür Yüceil, Z.
Yüceil, Zeynep Sirel Günsür
Yüceil, Zeynep Günsür
Gunsur, Yuceil Zeynep
gunsur yuceil, zeynep sirel
Günsür Yüceil, Zeynep
Günsur, Zeynep
Yüceil, Zeynep Günsür
Job Title
Doç. Dr.
Email Address
zeynep.gunsur@khas.edu.tr
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

24

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

23

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 24
  • Master Thesis
    Türk Sinemasında İşçi Sınıfı ve Emek Görünümleri
    (Kadir Has Üniversitesi, 2011) Azak, Eren; Günsur, Zeynep
    Bu çalışma, Foucault ve Althusser'in özne, iktidar ve ideoloji kavramlarından yola çıkarak, Türk sinemasının tarihsel gelişimi boyunca üretilen filmlerde politik bir özne olarak işçi sınıfının ve emeğin görünümlerini çalışmayı amaçlamaktadır.
  • Master Thesis
    Oyuncunun Bedensel Çalışmasının Sahne Mevcudiyeti Üzerindeki Etkisi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2019) Aksu, Bora; Yüceil, Zeynep Sirel Günsür
    Bu araştırma, oyuncunun bedensel çalışmasının sahne mevcudiyeti üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Öncelikle beden, zihin ve tin birliği araştırılmış sonrasında ise mevcudiyet kavramı incelenmiştir. Araştırma kapsamında temel olarak Doç. Dr. Zeynep Günsür Yüceil'in Beden Dramaturjisi ve Aksiyon Tasarımı dersleri oyuncunun sahne mevcudiyetine olan katkıları bakımından değerlendirilmiştir. Bununla birlikte farklı tiyatro ekollerinin kullandıkları bedensel egzersizlerin, oyuncuların sahne mevcudiyetine etkisi araştırılmıştır. En nihayetinde derslere hem katılımcı hem de gözlemci olarak katılma fırsatı bulmuş biri olarak kendi yaşadığım sürecin yanı sıra katılımcılarla yapılan mülakatın neticesi değerlendirilmiştir. Anahtar Sözcükler: Bedensel Çalışma, Sahne Mevcudiyeti, Vücuda Getirme, Beden Dramaturjisi, Aksiyon Tasarımı
  • Master Thesis
    Anayurt Oteli ve Yeni Türkiye Sineması Yönetmenlerinin "taşra"ya Yönelimi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2019) Çavuş, Ufuk; Yüceil, Zeynep Sirel Günsür
    Bu tez kapsamında Yeni Türkiye Sineması'nın taşraya odaklanan anlatı tercihleri analiz edilerek, genç kuşak yönetmenlerin taşra anlatılarına yönelmelerinin nedenleri araştırılacaktır. Yeni Türkiye Sineması'ndaki taşra anlatılarına öncül bir örnek olarak Anayurt Oteli (Ömer Kavur, 1987) filmi anlatı dinamikleri ve yönetmen tercihleri bakımında incelenecek, Yeni Türkiye Sineması'nın taşraya yüzünü dönen anlatıları odipal bir yolculuğun başlangıcı olarak ele alınacaktır. Cüneyt Cebenoyan'ın "Regresif Türk Sineması" kavramının bu bağlam çerçevesinde ayrıntılı okuması yapılacaktır. Taşra-şehir ilişkisi ekseninde toplumsal ve politik gündemin filmler üzerindeki etkisi irdelenerek, Yeni Türkiye Sineması'nın taşraya odaklanan anlatılarının, ana rahmine geri dönüşü simgelediği vurgulanacaktır. Bu "kendine dönme" ritüelinin Yeni Türkiye Sineması yönetmenleri için nasıl bir imtihana dönüştüğü ayrıntılı şekilde analiz edilecektir.
  • Master Thesis
    Dersim Bölgesinde Gerçekleştirilen Gağan ve Khalkêk Oyunu Bağlamında Seyreden-seyredilen İlişkisi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2016) Kul, Ali Ekber; Günsür Yüceil, Zeynep Sirel
    Bu çalışmanın amacı, Dersim bölgesinde gerçekleştirilen Gağan ritüelini ve Khalkêk oyununu incelemek ve bu bağlamda seyreden-seyredilen ilişkisine bakmaktır. Bu çalışmada bölgede yapılan derlemelerle Khalkêk oyununun metni oluşturulmuş, Gağan'ın ritüel kalıbı ve oyundaki motifler farklı uygarlık ve topluluklardaki benzer motiflerle ilişkilendirilerek incelenmiştir.
  • Master Thesis
    Günümüz Tiyatrosunda Hikaye Anlatıcılığı ve Farklı Anlatı Temsilleri Üzerine Bir İnceleme
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Pilavcı, Gizem; Günsür Yüceil, Zeynep
    Bu calisma tiyatroda hikaye anlaticisinin varligini yonetmenin konumu uzerinden arastirmaktadir. Buna bagli olarak oncelikle hikaye anlatma eylemi ve insanin hikaye anlatma yetenegi uzerinde durulmustur. ?nsanin bir hikaye anlatabilme ve anlatilan bir hikayeyi dinleyerek ogrenebilme yeteneginin kendi gelisimine ve birbiri ile iletisimine nasil etki ettigi incelenmistir. Bu etkinin kavramsal ve kulturel karsiligi arastirilmistir. Buna bagli olarak hikaye anlaticisinin gecmisten gunumuze gelen anlami ve kaynagi uzerinde durulmustur. Daha sonra hikaye anlaticiliginin bugunku kavranisi incelenmistir. Hikaye anlaticisinin guncel varlik bicimleri bu bicimlerin uretilme ve kullanilma sekilleri uzerinde durularak hikaye anlaticiliginin bugunun tiyatro yapisi icerisinde hem icracilari hem de seyircisi icin hangi farkli anlamlara gelebildigi sorgulanmistir. calismanin bir sonraki asamasinda temsile kaynaklik eden dramatik metinler ve anlati metinleri icerisindeki ortaklasan ve ayrisan yapisal unsurlar ele alinmistir.Bir temsilin uretilmesindeki dramatik ve anlatisal araclarin ayristirilabilmesi icin metinlerin yapisal unsurlari ve zaman-mekan iliskileri arasindaki farkliliklar one cikarilmistir. Devaminda hikaye anlaticiligini bir sahneleme yontemi olarak calismalarina dahil eden tiyatro kuramlari ve sahneleme bicimleri analiz edilerek anlati temsillerinin hangi farkli bicimlerde kurgulandigi arastirilmistir. Bu noktada epik tiyatro ve epik anlatim calismanin alanina dahil edilmistir. Anlati temsillerinin kurgulanisinda gelistirilen farkli yontem ve teknikler anlatinin adaptasyonu ve zaman mekan ses ve ritm ile kurdugu iliski uzerinden sorgulanmistir. Bu iliskiler butununun temsil icerisindeki karsiligini anlayabilmek icin iki farkli ornekleme uzerinden inceleme ve degerlendirme yapilmistir. orneklenen temsiller yine anlatinin adaptasyonu zamani mekani sesi ve ritmi ile one cikan yapisal unsurlari acisindan degerlendirilmistir.Tum bu bilgilerin isiginda hikaye anlaticisinin gunumuz temsil bicimleri icerisindeki konumu ve yonetmenin bir hikaye anlaticiligi temsili uretebilmek icin onemsemesi gereken noktalar aciga cikarilmistir.
  • Master Thesis
    Ingmar Bergman'ın Persona Filminden Hareketle 'susan Anlatıcı' Modeli Önerisi ve Bu Model Kullanılarak Yazılacak Yeni Çalışmalar için Olanakların Araştırılması
    (Kadir Has Üniversitesi, 2016) Koçak, Can; Günsür Yüceil, Zeynep
    Bu tez ingmar Bergman'in Persona filmi uzerinden bir “susan anlatici” modelinin onerilmesi ve bu modelin yeni calismalara kaynaklik edecek potansiyelinin kesfedilmesi amaciyla yazilmistir. Persona'daki iki karakter arasindaki diyalektige ve karakterlerin seyirciyle kurdugu iliskiye odaklanilmis hikâyenin karakterlerden birinin susmasiyla aktariliyor olmasi fikrinden hareket edilmistir. Onun susmasi konusan karakterin konusmasinin niteligini degistirmekte ve onu ifsaya suruklemektedir. Kimliklerinin ic ice gecmesi anlatani ve aktarani iyice belirsizlestirmekte konusan karakterin sozunun susan karakterin sozu haline gelmesiyle susan karakter de susan anlaticiya donusmektedir. Susan anlatici modelinin kuramsal altyapisi olusturulduktan sonra bu modelin yeni calismalarda nasil kullanilabilecegi bugun susmanin felsefi gerekceleriyle birlikte arastirilmistir. Boylelikle karakterin susarak anlati icindeki mevcudiyetini surdurmesi ve seyirciyle iletisimine devam edebilmesi icin oneriler getirilmesi amaclanmistir.
  • Master Thesis
    Oyunculukta Duyu Belleği Çalışmalarının Sinirbilimin Bulguları Işığında Yeniden Değerlendirilmesi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2022) MADAK YEŞİLAY, KÜBRA; gunsur yuceil, zeynep sirel
    Konstantin Stanislavski’nin oyuncu eğitiminin ve performansının sistematik egzersizlerle ‘içsel’ ve ‘dışsal’ olarak çalışılmasını amaçlayan ‘sistem’, tiyatro anlayışına ve ilkelerine gerçekçi bir yaklaşım getirmiştir. ‘Duyu belleği’ çalışmaları, ‘sistem’in bilimsel temellere dayanarak oluşturulmuş bir unsurudur. Lee Strasberg’in meydana getirdiği Metot Oyunculuğu ise ‘duyu belleği’ çalışmalarını temel alarak Stanislavski ‘sistem’inin devamı niteliğinde bir yöntemdir. Bu iki oyunculuk kuramcısı, uygulayıcısı ve oyunculuk yöntemi araştırmacısının birbirleriyle etkileşimleri başta Amerika ve Avrupa olmak üzere dünyanın pek çok yerinde oyunculuk yaklaşımı anlamında önemli bir değişime sebep olmuştur. Bu tez, dayanağını bilimden alan bu yöntemlerdeki ‘duyu belleği’ çalışmalarının çağdaş sinirbilim araştırmalarının insan beyni, zihni ve doğasına ilişkin son bulguları ışığında, incelenmesini amaçlamaktadır.
  • Master Thesis
    Filiz Adlı Kısa Filmin Yaratım Sürecinin, Yönetmen ve Hikaye Anlatıcı Kimliği Üzerinden Deneyimlenmesi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Turan, Azize Cansu; Günsür Yüceil, Zeynep
    Bu tez ilk aşamada, kendi kısa filmini hem yazıp hem çekmek isteyen yönetmenin; anlatacağı hikayenin ana fikrinin belirlemesinden, filmin senaryosunun sonuçlandırılması arasındaki deneyim sürecini ele almaktadır. Tez boyunca tercih edilen çalışma yöntemleri; yönetmen tarafından filmin bütünü ve bu bütünlüğü oluşturan küçük parçaları üzerine yapılan tercihler ve kısa filmin ilkeleri çerçevesinde şekillenerek oluşturulmuştur. Daha sonra bu tercihler, filmin senaryosunu yazabilmek, mizansenini yaratabilmek, filmi kavramsal boyutta ele alabilmek ve sette uygulayabilmek amacıyla analiz edilmiştir. Çalışma, kişisel gözlem ve deneyimler barındıran bir içeriğe sahip olduğundan dolayı; izlenilen yollara ve bulgulara, kesin ve doğru sonuçlar olarak bakılmamalı bunun kişisel bir yaratma süreci deneyimi olduğu göz önünde tutulmalıdır. Film ve seyirci arasında oluşan güçlü bağı kurabilme hayali ile çıkılan bu yolda; yönetmen, kurulan bu güçlü bağın anlamını hikayenin yaratım sürecinde keşfedebileceğine inanmaktadır.
  • Master Thesis
    Dramatik Yazın Tarihinde Monolog'un Dönüşümü ve Bernard Markie Koltes Tiyatrosundaki İşlevi
    (Kadir Has Üniversitesi, 2012) Aydogan, İlknur; Günsur, Zeynep
    Monologlar dramatik yazin tarihinde onemli bir yer edinmistir. Bu calismada monolog ilk bastaki kurulumdan postmodern doneme gelene kadar gecirdigi donusumve islev incelendi. calismanin donemsel basliklari Antik Yunan Shakespeare ozelinde Ronesans on dokuzuncu yuzyil ve gercekciler ve postmodern metinler olarak belirlendi. Son bolumunde ise oyunlarinda monolog konvansiyonunun kilit bir gorev edindindigi Bernard Marie Koltés tiyatrosuna yakin bir bakis sunuldu. Secilen oyunlar monologu inceleme imkânlarindan dolayi Roberto Zucco (1989) Sallinger (1977) Bati Rihtimi (1985) ve cole Geri Donus (1988) oyunlari oldu.
  • Master Thesis
    20.yy. Öncü Tiyatro Çalışmalarında Ezoterik Etkiler
    (Kadir Has Üniversitesi, 2013) Kardes, Mert Canan; Yüceil, Zeynep Sirel Günsür
    Bu çalışmada öncelikle ezoterik örgütlenmelerin tanımları ve inisiyasyon süreçleri ortaya konmaya çalışılacak, ardından 19. yüzyıl itibariyle filizlenmeye başlayan avangard tiyatro kuramları temel alınarak 20. yüzyıl öncü tiyatro kuramları ve yöntemleri ve bu alandaki ezoterik etkiler incelenecektir.